maanantai 2. tammikuuta 2012

Ihana vuoden alku!

 Ihana tammikuu ja talvi!  Kunnon pikkupakkanen, auringonpaiste ja mahtavat maisemat.   Vuoden vaihde meni mukavasti ystäväpariskunnan kanssa löhöillen ja herkutellen. Olen niin onnekas, kun ystävät asuvat tuossa ihan naapurissa <3 Tässä on pari mieheni ottamaa kuvaa eiliseltä. Kuvat on tuosta ihan meidän viereiseltä kaverin pellolta, jossa ajelemme kelkalla joskus.


 Ei voisi enää parempaa toivoa,  tai no, tää flunssa ja väsymys sais hellittää jo, kiitos!  Muuten olen ainakin henkisesti tarmoa täynnä ja paljon toivoa ilmassa.   Olen päättänyt alkaa kuntoilemaan enemmän ja pudottaa painoani ainakin sen 5 kiloa.  Hiljaisena toiveena olisi pudottaa enemmänkin, mutten uskalla asettaa sen isompia tavoitteita kerralla, vaan etenen 5 kilon välitavoitteilla. 

Kuikeli-Henna  reilu 15 kiloa sitten :/

 Saan ehkä ensi viikolla uuden hoitaja-ehdokkaan tutustumaan meille,  asiassa saattaa olla vielä pari muuttujaa, mutta olen toiveikas.  Toivon kovasti omaa aikaa edes yhden päivän verran viikossa, että voisin vierailla enemmän ystävieni luona, käydä salilla, uimassa, hiihtämässä tms. 

Olen todella liikunnallinen ihminen ja minua riepoo se, etten ole päässyt liikkumaan itse kunnolla ja siten päästänyt itseni paskaan, lähinnä pulleaan kuntoon.  Lihaskuntoa minulla on mukavasti, mutta ne lihakset ovat tällaisen paksun läskipanssarin alla ja toki nekin kaipaavat vahvistusta :D   En muuten koe itseäni rumaksi tai muuta, vaikka olenkin hieman ylipainoinen. Pidän kasvoistani erityisesti, ja siitä saan kiittää hyviä geenejäni.

Tahdon tuohon takaisin! argh!
 Kuitenkin, minulla on syytä pudottaa painoa ja nyt olen päättänyt sen tehdä,  jo ihan Karismankin takia.  Se on hyvin siro neiti, ja vaikka onkin hyvässä lihaskunnossa ja jaksaakin minut kantaa, minua itseäni vaivaa painoni ajoittain, kun istun tamman selässä.


Koitan myös vielä tiukentaa elämääni ja säästää rahaa mahdollista ratsastuskenttää varten.  Toki minun pitää ottaa lainaa, mutta jos edes alkuun pääsisi säästörahoilla.  Vielä kuitenkin, on selvitettävä, myykö naapuri meille tuosta vierestä maapohjaa.  Meillä olisi vajaan puolen hehtaarin ala omaa maata, mutta se on niin notkelmassa ja kosteassa paikassa, että olisi kova työ tehdä siihen kenttä, ja maksaisi tuplasti enemmän, kun maita pitäisi ajaa ja siirtää valtavia määriä, että alue saataisiin kohotettua ja tasattua. 

Onneksi saan apua ystävältäni, joka on maanviljelijä ja asuu tuossa ihan lähellä. Hän on luvannut tulla tekemään ainakin osan maansiirto- ja traktoritöistä.  Ja minä puolestani olen luvannut hänen vaimonsa (joka siis myös yksi parhaimmista ystävistäni), ratsastaa kentällä omilla hevosillaan. Meillä onkin kaikkea kivaa suunnitteilla hevostemme "pään menoksi" ;) 

Kenttä- unelma on vielä niin kaukainen, mutta kovasti sitä ajattelen joka päivä. Juuri kentättömyyden vuoksi junnaamme heppojen kanssa vähän paikoillamme tällä hetkellä ja tuo jatkuva maastoilu välillä tympäsee ainakin minua, joka tahtoo myös tehdä jotain johdonmukaisempaa ja tavoitteellisempaa, vaikkei huipulle ja kisaradoille koskaan pyritäkkään.  Tällä hetkellä kuitenkin opettelemme Kaaman kanssa mm. väistöjä  maastossakin, ettei lenkkeily olisi pelkkää eteenpäin kävelyä ja juoksentelua.

Mutta tässäpä vähän suunnitelmia uudelle vuodelle.  Lähden nyt käymään kaupassa, siivoan huushollin, pesen pyykkiä, käyn lenkillä ja illalla olis sitten taas maastolenkki luvassa :) Tzau!

<3 Henna




5 kommenttia:

  1. Yritettäiskö käyvä yhessä lenkillä aina ku aikataulut antaa periks? Yksinään kun ei minun tule lähettyä! Ja samat painonpudotus tavotteet ku olis!
    Ja HEI! hyvin suunniteltu kenttä on jo puoliks tehty;)
    t.nuapuri tästä kilsan piästä:D

    ajoitki näköjää justiisa nissanilla ohitte:D Jos olit sillä liikenteessä:D

    VastaaPoista
  2. No sulla ei kyllä ole läheskää niin paljon pudotettavaa, ku mulla! Mutta ilman muuta lähetään! aina on parempi lenkkeillä yhdessä! lähdetkö illalla lenkille, vai onko sulla töitä?? Mie siivoilen nyt ja teen ruokaa ja sit tuleekin illalla S ratsastamaan. Lopetellaan n. klo 19 ja jos sen jälkeen lähtisin sinne lenkille... MIte ois? ;)

    VastaaPoista
  3. "paksun läskipanssarin alla" repesin :DDD

    Sama vika täälä kans, tierä mikkä lihakset tuolta paljastuus, toooki mun jenkkiksien alla tuskin lihasta kovin on muutaku kannattelemas tuota rasvaa :D

    Tsemppiä purotukseen, kyllä sä siihen pystyt!


    Mäki oon suunnitellu kentät ja kaikki vaikka ei vielä eres asuta siä paikas mihinä meirän tulevaisuuren koti tuloo olemaan..:D
    mutta on se kiva miettiä ja suunnitella!

    VastaaPoista
  4. Aina pitää olla haaveita!!On näitä nopeastikin toteutuskelpoisia, realistisia, melko realistisia, ehkä...,ei ehkä koskaan ja täysin mahdoton (kuu taivaalta?). Niistä saa samalla virtaa kun miettii tulevia aikoja. Monesti se haave pitää päässä muuttaa oikeasti tavoitteeksi, että se tulee toteutettua ja tekee ne asiat sen toteuttamiseksi. Eri asia sitten nämä utopistisemmat haaveet, mitkä ei tarviakkaan toteutua, mutta kiva vaan haaveksia!:D Ja ehdottomasti tsemppiä laihdutusurakkaan! Yks 5 kg lähtee, ku pidät elimistönpuhdistuskuurin ja nesteen poiston, niin tarviakkaan ruveta varsinaisesti laihduttamaan!!:D:D -Anne-

    VastaaPoista
  5. Viipi: Kiitoksia, eeköhä stä ees tuo 5 kilo lähe kesään mennessä, vaikka enemmän olis vielä pudotettavaa :) kiitoksia tsempistä! :))

    Anne: Joo tuo viis killoo lähtee tosiaan ihan helposti, kun turvotus häippäsee :) siitä onkin hyvä aloittaa ;)

    VastaaPoista