maanantai 6. helmikuuta 2012

Tule tule kevät

Olipas tänään lupsakka ilma ja lempeä, hieman jo kevääntuoksuinen tuuli hyväili eilen palelluttamia poskipäitä mukavasti.  Tuli sellainen mahtava kevätfiilis ja aloin jo kovasti odottelemaan aurinkoisia, lämpimiä kevätpäiviä, sekä  valoisia kesäöitä.
Olga joskus muutama vuosi sitten
Alan ehkä pikkuhiljaa herätä tästä kaamos-koomasta ja tunnen itseni hitusen virkeämmäksi.  Olin päättänyt vuoden alussa, että tulen antamaan aikaa enemmän ystäville ja omalle hyvinvoinnille.  Ainakin ensimmäinen tavoite on onnistunut hyvin.    Tosin, eräs kaverini sanoi "vihaisena" kärsivänsä vieroitusoireista, kun on joutunut (SAANUT! ) olemaan erossa pari viikkoa, kun en ole ehtinyt näkemään ja olen ollut koko ajan menossa ja lisäksi vielä kipeänäkin :D   Minä nyt lähinnä olen koittanut antaa hänelle ja miehelleen lomaa minusta,  minä kun olen jatkuvasti notkumassa heillä aamuyölle asti :D Osaan olla todella rasittava tyyppi joskus!

Olenkin sopinut jo taas tälle viikolle paljon tapaamisia.   Leffailtaa yhden, lenkkiä toisen sekä tapaamisia Kuopiossa perjantaina. Hoidan myös kaverini heppoja viikonlopun ajan, kun hän on reissussa. Lisäksi viikonloppuna serkkuni tulee meille yökylään, paljon rentoutumista, nauruterapiaa ja koirien ja heppojen kanssa remuamista luvassa. Siinä on oikeasti ihminen, joka  on tuntenut minut joka solulta lapsesta asti ja  ihminen ymmärtää minun ajatusmaailmaa todella pitkälle.  

Ystävyys on sellainen asia,  mitä haluan vaalia elämässäni.  Välillä tuntuu, että pakahdun kuoliaaksi, kun en ehdi näkemään tarpeeksi ihmisiä, joista välitän oikeasti.  Onneksi nyt olen sopinut tapaamisia paljon tulevaisuuteen ja saan sitä laatu-aikaa, mitä olen kaivannut kovasti.  

Laavulla retkeilemässä
Kotonakin pitäisi ehtiä käymään. Tosin, siellä on niin pirusti lunta tällä hetkellä, ja ilmatkin vielä sellaiset, ettei  vielä ole järkeä lähteä.   Olen säästellyt yhtä lomaviikkoa keväämmälle, jolloin sitten lähden kotona käymään ja nauttimaan kunnolla keväästä ja ihanista maisemista.  Silloin on jo ilmat aurinkoisemmat ja järvellä vähemmän lunta, jolloin pilkillä ja  nuotiolla käynti on mukavata, kun kalliosaarten rantakalliot ovat jo paljaita ja kallio lämmennyt hieman kevätauringon poltteesta.  Silloin myös teeret kukertavat kevätsoitimella kauniisti ilta-auringon laskiessa taivaarannan taa.  Huh huh minähän alan tässä kohta runoilemaan! :D  Nyt lopetan, ennen ku sekoan! hehehe
Nalle <3 Äiti
Jospa ehtisin käydä kotireissun aikana myös ystäväni äidin (joka toki ystäväni hänkin)  luona ratsastelemassa.  Hänellä on kaksi oikein leppoisata suomenhevosta, joista toinen on yllä olevassa kuvassa :)

Äh, miten ikävä kevättä!  Eikä tämä postaus auttanut yhtään vaikka luulinkin aluksi niin, pahensi vaan, kun aloin ajattelemaan noita kotimaisemia, ilta-aurinkoja ynnä muita, ARGH!  :D  Nyt minä selvittelen päätä ja teen huomenna jonkin järkevämmän postauksen, jos löydän taas ne muutamat kadonneet aivosoluni ennen huomista iltaa!   SEonMORO!

<3 Henna

2 kommenttia:

  1. Ihanaa fiilistelyä!! Tuo fiilistely on just niin mukavaa, varsinkin kun tietää sinne pääsevänsä jossain vaiheessa, eikä se ole vaan yleistä haaveilua!!..Itsellekin tuli ihana olo, kun sieluni silmin kuvitelin noita asioita!!Ihanaa! Pieni tovi vielä niin sieltä se kevät oikein kunnolla taas ryöpsähtää..ja jotenkin se aina pääsee yllättämään!!:DDD -Anne-

    VastaaPoista